S
International Day of Education 24 January 2022
24 Ocak 2022 tarihine Dubai'de düzenlenen International UNESCO Chairs Forum on the Futures of Higher Education, başlıklı çalıştayda üniversitemiz adına katılım gösterdik. Bu etkinlikte: The Futures of Higher Education: Collective intelligence for knowledge and learning (Yüksek Öğrenimin Geleceği: Bilgi ve öğrenim için kolektif zeka)başlığı altında özellikle pandemi döneminde yükseköğretim kurumlarının pozisyonları ve yakın gelecekte yükseköğretim de uluslararası arenada yapılacak kollektif işbirlikleri değerlendirildi. Etkinlik kapsamında, dünyanın farklı ülke ve üniversitelerinden konumacıların yükseköğrenimde kalite ve yakın gelecekte yükseköğretim başlığında sunumlar yapıldı. Bu sunumlarda özellikle aşağıdaki konular üzerine değerlendirmelerde bulunuldu. Panelde ele alınan konular ve sonuçlar kısaca:
* Pandemi süreci tüm dünyada yükseköğretim üzerinde etkisini göstermiştir. Kore'de pandemi öncesi %10 olan uzaktan eğitim katılımı ve altyapı hazırlığı, 100% e ulaşmış, öğrenciler pandemi döneminde sanal gerçeklik uygulamalarından uzaktan eitim pratiklerine kadar bir çok yeni eğitim teknolojisini deneyimleme fırsatı bulmuşlardır.
* Finlandiya'da genel izlenim yükseköğrenimin yakın geleceğinde yapay zeka uygulamalarının hızlıca artacağı ancak günümüzde acilen bunun etik boyutunun uluslararası çapta tartışılması gerektiğidir. Ayrıca, eğitimde kalite süreci ele alınmış ve yükseköğrenimim ilköğretimden ayrı düşünülemeyeceği vurgulanmış, eğitici kalitesinin yükseköğretim kalitesinin önemli bir yordayıcısı olduğu belirtilmiştir.
* Yükseköğretim sürecinde üniversitelerin yaşam boyu öğrenmenin merkezi olduğu vurgulanmıştır ve yeni nesil teknolojilerle uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılarak sosyal etkinin sürdürülmesi toplumların her kesimine ulaşılması gerektiği vurgulanmıştır.
* Yükseköğretimde eğitim programlarının uluslararası bir işbirliği çerçevesinde ele alınarak günümüz toplumlarının ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu işgücünü sağlayacak, istihdam olanakları yaratacak eğitim modelleri ve süreçleri kurgulanması gerektiği sonucuna varılmıştır.
* Yükseköğretimde öğrencilerin kurumsal aidiyetlerinin artırılması, öğrencilerin yükseköğretim kurumlarından beklentilerinin ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanması için kurumsal aidiyet ve kurumsal kimliğin güçlendirilmesi, öğrenci merkezli eğitim anlayışı uygulanması, yeni yöntem, teknik ve stratejilerle öğrencilerin geleceğe hazırlanması gerektiği vurgulanmıştır.
* Yükseköğretim kurumlarının aynı zamanda bilimin yuvası olduğu bu nedenle de bilimsel araştırma ve çalışmalara destek verilmesi ve öncelik sağlanması, uluslararası işbirliklerine önem verilmesi, bilimsel yayın ve proje ortaklıkları gibi konularda çalışmalar yapılması gerektiği vurgulanmıştır.
* Yükseköğretimin yakın geleceğinde, COVI19 sürecinden alınan derslerin ve sonuçların sürdürülebilir ve kaliteli eğitim konusunda değerlendirilmesi, teknolojinin eğitim sürecine anlamlı katkısının sağlanması ve dijital boşluğun kapatılması, öğrencilerin gelecek için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliklerle donatılması, dünyamızın geleceği için global sorumluluğun yaygınlaştırılması, çok katılmcı anlayışa sahip bir uluslararasılaştırma sürecini yeniden tasarlanması gerektiği vurgulanmıştır.
* 2050 yılı futuristik yükseköğretim şablonunda, öğrenci merkezlilik, iyi yetiştirilmiş eğitmenler ve araştırmacılar, esnek öğretme ve öğrenme ortamları, kültürlerarası çeşitlilik, ortak insanlık için aktif ve inovatif sorumluluk alma, Refah ve sürdürülebilirlik ve çoklu düzeylerde işbirliği başlıkları öne çıkmıştır.
* Tüm bu kapsamda, sonuç olarak 1) Yükseköğrenim hakkı savunulmalıdır, 2) katılımın önündeki bariyerler kaldırılmalıdır,3) bilgiye erişim sağlanmalı, 4) sonraki jenerasyonlar güçlendirilmeli, 5) yükseköğretimin daha işlevsel olması içim çaba harcanmalı, 6) geleceğin düşünürleri yetiştirilmeli.
Tüm bu tartışmalar ve değerlendirmelerin odak noktası Yükseköğretimde kalitenin tesadüf olmadığı ve sistematik yaklaşımlarla zaman içerisinde geliştirileceğidir. Kürsümüzün bu alandaki çalışmaları aralıksız devam edecektir.
Uluslararası Eğitim Gününüz Kutlu Olsun...
UNESCO Chair of Quality Education adn Digital Transformation
Ek Resimler
Bu içerik 24.01.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 155 kez okundu.